Monday, September 27, 2010

Digicolour Photography Festival 2009


Salam sejahtera semua...kali ni aku update tentang aktiviti fotografi yang aku sesaja menyibuk masa Digicolour Photography Festival 2009 kat Kompleks Mutiara jalan ipoh KL tahun lepas...asalnya tak tahu apa2 pun pasal Festival tu...dapat tau pun masa nak beli barang2 kamera 2,3 hari sebelum tu...aku sampai sana ptg..so,dah terlepas acara shoot model sebelah pagi....takpela...tinggal satu acara je lagi utk shoot model sebelah petang...so,dapat gak la ambik gambar...walaupun guna Nikon D70s + lens 50mm...flash tak bawak plak tu...aduhai....nasib baik 50mm tu berguna sesangat...lagi pun..cahaya lampu spot light pun dah agak 'menerangkan' suasana..ditambah lagi dengan cahaya2 speedlight dari kamera jurugambar2 lain yang jumlahnye agak ramai...selamat sikit gambar aku...Diorang semua pulun snap untuk masuk pertandingan rasanye..tapi aku shoot sebab taknak lepaskan peluang shoot model free...bukan senang woooo...lagi pun...sambil2 upgrdade skill la ..tak tau la tahun nie Digicolour ada buat ke tak....entah2 dah lepas kot...dok bz kerja je...sampai lupa nak tanya pasal festival tu.....emm..kepada jurugambar2 otai atau pro yang melawat blog nie,hulurkan la sepatah dua komen untuk aku perbaiki lagi mutu fotografi aku nie...Belum penah terlintas lagi dalam kepala aku yang mengatakan aku dah banyak belajar dalam dunia fotografi nie...banyak lagi nak kena belajar......jangan segan2 tinggalkan link sekali ye....sekian..terima kasih..........arios...











No comments:

Post a Comment